צרו קשר 0545312376
הבלוג

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

כך גייסתי יותר מ5 מיליון ש"ח מימון המונים. אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בקמפיין גיוס המונים

אם יש לכם עמותה חדשה ואתם זקוקים לכסף, אם יש לכם עמותה ותיקה ואתם מתקשים לגייס תרומות או שאנשי השיווק הנוכחיים שלכם עושים אחלה עבודה תדמיתית  – אך לא מצליחים לייצר הכנסות. או, אם יש לכם פשוט חלום חברתי עבורו אתם זקוקים למשאבים כספיים, אני מצרף לכם את הכללים הכי חשובים שיש להקפיד עליהם

אתחיל ואומר שאם יצא לכם לראות קמפיינים לגיוס המונים שגייסו סכומים מדהימים בין אם מדובר במאה אלף ₪ או מיליון ₪ ותהיתם האם זה שכיח, סטנדרטי, נפוץ? אז התשובה היא – כן! אנחנו מגייסים ללקוחות שלנו באופן קבוע והשנה גייסתי יותר מ5 מיליון שקלים בקמפיינים שונים. גם – אתם-יכולים! אולי לא תוכלו לעשות זאת כמו המקצוענים אבל מה שתצליחו זו ברכה!

טיפים ל יחסי ציבור ומימון או קמפיין גיוס המונים!

אם אין לכם את האפשרות להצטייד במשרד יחסי ציבור מקצועי שמתמחה בגיוס המונים חברתי ומביא עמו המלצות אז הפניה לתקשורת תצטרך להיות עליכם. הכינו תכנית שיווק ויחסי ציבור בה תתכננו לאיזה עיתונאים תרצו לפנות, הכינו חומרים שמתמקדים בסיפור האישי של קמפיין גיוס ההמונים, מצאו את הכתב דרך פייסבוק והציעו לו לכתוב על הסיפור. אם הוא אמר “כן”! כל הכבוד הצליח לכם! דאגו לבקש לינק לעמוד הקמפיין מהכתבה או הפניה אם זה מהטלוויזיה. סופר חשוב שתקפידו על בקשה זו!

סרטון וידאו לקמפיין גיוס המונים

קריטי! לייצר סרטון טוב של כמה דקות. בסרטון, לא אתם במרכז אלא הסיפור האנושי שמייצג את הסיבה לשמה הרמתם את הקמפיין. למשל אם מדובר בקמפיין גיוס המונים עבור גיוס כספים לעמותה שנלחמת במחלות קשות כמו סרטן לא עלינו אז ההמלצה היא לקחת סיפור אישי של אחד הנתמכים בעמותה. חשוב להיות שקופים ומרגשים, שאנשים יבינו למה הם תורמים

הפלטפורמה הנכונה עבור גיוס המונים

סוגיה דרמטית במיוחד אם אתם מכוונים לקמפיין חברתי ומטרת הגיוסים שלכם היא לקהילה. בדקו כמה עמלה לוקחת הפלטפורמה ויתרה מכך יש פלטפורמות בודדות שלא לוקחות עמלה גם אם גייסתם סכום מסוים אך יצא גיוס די קטן של 10 או עשרים אלף. בחרו בפלטפורמה לגיוס המונים שסוקרה בתקשורת, שהצליחה כבר לגייס כספים. חשוב שאופי הפלטפורמה תייצג את אופי הקמפיין. חשוב שנציג הפלטפורמה יהיה אדם נעים ואם הקמפיין שלכם הינו חברתי ודאי שיהיה איש חסד. החיבור עם נציג הפלטפורמה הוא חשוב לזרימת הפעילות בקמפיין

איך בוחרים ספק לקמפיין גיוס המונים

עדיף לבחור בספק שיודע לייצר לכם את כל החבילה : סרטון וידאו, פרסום ממומן, יחסי ציבור, ועבודה מול הפלטפורמה כולל כל הלוגיסטיקה. בדקו אודות הצלחות קודמות של הספק גם מבחינה יכולת לייצר חשיפה תקשורתית, גם מבחינת קשרים, וגם האם עבד עם לקוחות ידועים. כמובן, כמה כסף הצליח לגייס? האם זה לעמותות? האם זה לניצולי שואה? חלק מהספקים עובדים עבור תשלום חד פעמי חלק יהיו מוכנים להקל עליכם ולקחת על עצמם את כל ההוצאות כאשר התשלום הוא מהקמפיין עצמו זה נורא תלוי בסוג העבודה. קמפיין גיוס המונים טוב עשוי להגיע ל מעל 100 שעות עבודה . לגיטימי ביותר לשאול את הספק הפוטנציאלי מה הוא פלוס מינוס עומד לעשות, מה נדרש ממנו וכמובן גם מה הרקע המקצועי שלו? מה הן יכולותיו האם הן ספציפיות לתחום אחד או רחבות בכמה תחומים ובכך הוא יכול לייצר אופטימיזציה לתוצאות הקמפיין? האם הוא איש שיווק? קידום ממומן? מומחה באמצעות קידום של סרטונים? איש יחסי ציבור? מומחה בכתבות שיווקיות? האם הוא קמפיינר ובכך בעצם מבין במגוון תחומים? האם לצד ההבנה במגוון התחומים יש לספק גם מומחיות בתחום ספציפי שרלוונטי לקמפיין? כך או כך בסופו של דבר זה פחות משנה והכי חשוב זה שהוא יוכל להוכיח את יכולותיו ושכבר גייס בעבר כספים, וכמובן שיהיה נאמן, מומלץ, ושידע להציג קבלות והוכחות להצלחות מהעבר. הספק צריך להיות ה אס שלכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *