ההגעה אל גורמי התקשורת השונים יכולה להיראות כמו "טיפוס על הר גבוה" עבור העמותה אך בפועל אין זה כך והחשיפה תגדיל את התרומות ולהתבצע לפני גיוס המונים וכשנדרש איסוף של סכומי כסף גדולים בזמן קצר.
3 נקודות על חשיבות יחסי ציבור לעמותות
עמותות זקוקות לחשיפה גבוהה. הן רוצות להגיע למודעות בקרב הציבור ולהגיע אליו תוך שימוש טבעי בתקשורת.
חשוב לציין כי גופי תקשורת שונים יכולים להיות רלוונטיים עבור המשימה ובהם: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ארצית, עיתונות מקומית ועוד.
על העמותה להיחשף לציבור
עמותה אלמונית אשר אינה מוכרת לאיש, תוכל לבצע את עבודתה באופן מוגבל וחלקי בלבד.
יכול להיות שהיא תצליח לגייס כספים מאנשים קרובים, אך ללא קשר עם התקשורת, יהיה לה קשה להגיע לציבור:
עמותות רבות מוצאות עצמן עם רעיון נפלא אך רק לאחר שהן נחשפות בתקשורת האנשים שבאמת זקוקים להן מצליחים לקבל את עזרתן.
העמותה רוצה להיתפס כחיובית בעיני הציבור ולכן זקוקה לפרסום
ישנן שלל עמותות וכל אחת מגיעה עם תפיסה שונה ומטרה ייחודית. במקביל למטרה הטובה, ישנה סקפטיות בציבור וכשהוא לא מכיר את המטרות ואת הנפשות הפועלות, הוא מתמהמה עם התרומה.
ההשפעה של עבודת היח"צ יכולה להתבטא לאורך חודשים ואפילו שנים לאחר מכן.
הגעה אל מקורות נכונים בתקשורת תעזור לעמותה לחלחל אל הציבור הרחב.
יש לציין כי תפיסה חיובית אינה מתייחסת רק אל המטרה הגדולה אלא הדרך בה העמותה פועלת, מה היא עושה ועשתה לאחרונה וכאן ישנה חשיבות לתקשורת שתכסה את פעילותה ותחשוף אותה לקהל.
חשיפה גבוהה + תפיסה חיובית = גיוס כספים לעמותה
כדי שהעמותה תוכל לפעול למען המטרות החיוביות שלה היא זקוקה לחשיפה גבוהה וחיובית.
עבודת יחסי הציבור תכלול פניה אל אנשי תקשורת ועיתונאים. כאלו שנראה שהפעילות של העמותה ופועלה יעניין אותם. לשם כך עלינו גם לדעת למי לפנות אך גם לפנות לגורמים השונים בדרך הנכונה.
הגעה אל הקהל באופן חיובי תוביל להצלחה בגיוס כספים ומימוש מטרות העמותה.
מה כוללת עבודת היח"צ?
כלל חשוב ומשמעותי בתחום היח"צ – לא עובר כסף בין איש יחסי הציבור לבין אנשי התקשורת.
לא מדובר בכתבות ממומנות אלא ביצירת עניין בקרב האנשים הרלוונטיים כדי שאלו יספרו לקהל שלהם על מה שהם מוצאים כמעניין.
לשם כך נבין את מהות העמותה, נכין בריף, נצא עם הודעה לתקשורת ונדאג לעניין את האנשים הרלוונטיים ולאחר מכן יגיעו האייטמים.
האייטמים יכולים להיות כתבות בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות המקומית ועוד.
יחסי ציבור זה הדבר הכי חשוב במימון המונים
כדי להצליח להשיגם ניצור עניין בקרב הגורמים הרלוונטיים, נזכיר להם על קיום העמותה, נחלוק את הסיפור שלכם ונדאג לעניין עוד ועוד גורמים.
חשוב לציין – המטרה שלנו היא ליצור עניין מתוך אינטרס משותף של שני הצדדים.
העמותה רוצה להגיע אל הקהל ובו זמנית העיתונאים רוצים לחשוף סיפורים מעניינים ומידע מעניין ומיוחד. כשהאינטרסים נפגשים, כל הצדדים נהנים.
יחסי ציבור וגיוס המונים לעמותות – הזווית האישית שלנו
1.אנחנו מגייסים מיליוני שקלים לעמותות
2.אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים בכל מה שקשור למערך השיווק בגיוס כספים
3. יש לנו המלצות
4.יש לנו קבלות
5. אנחנו לא מדברים באוויר
6.אנחנו עושים זאת מדי שבוע
7.לסיכום: עמותה שלא נחשפת בתקשורת ולא משתמשת במשרד יחסי ציבור שמתמחה בגיוס כספים לעמותות – תתקשה לשרוד בתחרות על תשומת הלב הציבורית. בהצלחה!