לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

הוואטסאפ של טובה: חסדי נעמי וצהל פיתחו chatgpt של זכרונות שואה מבוסס בינה מלאכותית

"שלא יישכחו את ההיסטוריה": על החיבור המופלא בין בינה מלאכותית וזיכרון השואה

רגע לפני יום השואה האחרון השקנו  בעמותת חסדי נעמי את "הצ'ט של טובה" אפליקצית הchatgpt הראשונה בעולם לשימור זיכרונות שואה . האפליקציה פותחה אחרי עשרות שעות של שיתוף פעולה ותכנון עם צוערי חיל המודיעין בצבא הגנה לישראל שפיתחו את הכלי.

את היוזמה הזו ביצענו בחסדי נעמי שכן בעקבות התמיכה באלפי ניצולי שואה בחבילות מזון ומוצרי חימום הם תמיד אומרים לנו כמה הם פוחדים שיישכחו את מה שהם סיפרו. ביום השואה האחרון למשל זכינו לקבל את הסכמתם של עשרות ניצולי שואה למיזם מרגש במסגרתו הם ישבו מול תוכנת בינה מלאכותית וסיפרו לתוכנה את זיכרונותיה. זו, יצרה ציורים של זיכרונות אלו שהפכו לתערוכה הראשונה בעולם של זיכרונות מן השואה – שציירה בינה מלאכותית. מעל 300 כלי תקשורת בעולם סיקרו את התערוכה חלקם לא היו מדברים על יום השואה, לולא הקונספט הייחודי.  וביום השואה לפני שנתיים הפקנו סרטון מיוחד בטכנולוגיית דיפ פייק שהתייחס לדברים של ראש ממשלת פולין לאחר שורה של חוקים מעוררים כעס שהורידו את האחריות לשואה בהקשר לחלקם של הפולנים

 

בינה מלאכותית, יחידת 8200, ושימור זכרון השואה באמצעות טכנולוגיה

ועולה השאלה, למה? למה צריך להשקיע כל כך הרבה אנרגיה, ויצירתיות – בשימור של זכרון שאמור להיות מובן מאליו?  התשובה היא – זמן, וטכנולוגיה. אומרים שעם הזמן שוכחים דברים אך אל תטעו – יותר קל להילחם במכחישי שואה לעומת מי שינסו  – לשנות את ההיסטוריה שאנחנו זוכרים. כי ככל שהשנים תעברנה כך יוכלו בעלי האינטרסים להוריד את אחריותם וחלקם ברציחת  6 מיליון יהודים ועוד מאה שנים – אף אחד לא יזכור זאת, "כי מי זוכר את הפרטים הקטנים"

אז, האם עוד מאה שנים מהיום יש סיכוי שבני נוער לא יכירו את השואה? האם עוד מאה שנים יכול להיות שניתקל בכותרת בלתי נתפסת בעיתון במסגרתה ילד יהודי, בישראל – שאלה, מה זה שואה? התשובה– כן. ולכן אין ספק שבהווה הנוכחי ככל שהזמן עובר הצורך במיזמים טכנולוגיים  ויצירתיים שמשמרים את זכרון השואה הוא קריטי עוד יותר שכן ככל שהשנים עוברות הדרך לצריכת תוכן, משתנה גם היא.

אם בעבר היתה לנו את הסבלנות לקרוא עיתונים וספרים  באופן שוטף אז עם השנים מצאנו עצמנו מתקשים לקרוא יותר מדי עמודים – מבלי להביט במכשיר הטלפון. וכך, תוך כדי תנועה במציאות הנוכחית רובנו , ובעיקר הדואר הצעיר – מעדיפים את התוכן שלנו מהיר יותר, נגיש יותר, וכזה שמקל עלינו את מלאכת החשיבה. זה באמת נהדר מצד אחד כי מקל עלינו בהמון אופנים אך יש לכך מחיר שהוא איבוד יכולות שהיו פעם שדורשות סבלנות או התעמקות  – ואי אפשר לברוח מזה.

אם כן, רוצו קדימה לשנת 2223 – ואם עדיין תחלקו עלי אז רוצו לשנת 3223 – אלף שנה קדימה. מי יספר, את מה שאנחנו יודעים.  יתרה מכך, מי יוכל לספר את מה שאנחנו יודעים – ולגרום למי שמקשיב – להתרגש. מי יישאר פה לספר את ההיסטוריה בצורה כזו – שתשמר את האמוציות?

ניחשתם היטב – אף אחד.  וזה חברים – סכנה אמיתית.  כי כיום, מנהיגים, ואזרחים – עדיין יודעים מה הסכנה שדמוקרטיה יכולה לייצר – המשטר הדמוקרטי שהוא הוא הבריה היחידה שלנו – מאפשר לכל מי רוצה לנסות להשיג את השלטון ולהשפיע באמצעות פרופגנדה – גם אם לא קוראים לו היטלר, אך כוונותיו זהות. והזיכרון, האפקט שלו – הם מבין הדברים העיקריים ששומרים על העולם פן הזוועות יחזרו. והטיעון הזה תופס עוד יותר במציאות בה כבר כיום משטרים מתעללים באזרחים שלנם כמו בסוריה או יוזמים מלחמות כמו במזרח אירופה – פשוט כי הם יכולים.

 

לכן חברים , המשמעות של לעולם לא שוב במציאות הנוכחית ממש תלויה ביכולת שלנו להשתמש בין יצירתיות וטכנולוגיה לשימור זכרון השואה. הדרך היחידה שנוכל להבטיח את שימור זכרון השואה זה על ידי יוזמות שכבר בדקה הראשונה חושפות את הציבור לאפקט שמעורר עניין, הפתעה, או אפילו פולמוס. אם עד היום היה ברור שהחוב עובר מדור לדור  כי זה הגיוני – במציאות הנוכחית שמטרה שלנו היא להפוך את החשוב – למעניין. בהתאם לדרישות של הדור הצעיר. זו הדרך היחידה לוודא שהמידע יעבור הלאה – ושכל שנה מיליוני עיניים יתמלאו בדמעות  וימשיכו להתעניין באותו מידע מתוך עניין אמיתי

 

 

 

 

במציאות של היום משרד לייעוץ תקשורתי לא יכול לספק בפעילות יחסי ציבור. הכל מתחיל ברעיונאות ומשם יש לחשוב 20 צעדים קדימה על הלוגיסטיקה, ואז ללכת אחורה – צעד צעד. כדי להבין האם רעיון טוב, יכול גם להתממש למהלך בפועל.

 

חסדי נעמי בסיבאס

יחסי ציבור לתערוכת הזכרונות מהשואה הראשונה בעולם שציירה בינה מלאכותית

לטעמי, אין ספק בשאלה לבי הנצחת זיכרון השואה שככל שהזמן עובר חובתנו היא לחשוב איך משלבים את ההיסטוריה עם המגמות הטכנולוגיות שכן במציאות הנוכחית הדורות הנוכחיים צורכים את התוכן שלה בצורה שונה . הם רוצים את התוכן מהר יותר, בצורה מעניינת יותר והמשימה העיקרית היא איך הופכים את החשוב, למעניין

 

 

עוד מאמרים
חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

פוטין - צילום מסך מאתר 13

מה הקשר בין היטלר לקריפטו ועמותות החסד?

"אמא, למה אבא דוקר אותך": כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו"ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

איך עושים השקת יחסי ציבור לרבע מיליארד ש"ח של חדשנות טכנולוגית?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח"צ בתחום הבריאות

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו"ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח"צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

מנכ"לית פייסבוק

יח"צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח"צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

האם משרד היח"צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

להסביר

צילום: יח"צ – מה קורה כשהיח"צ לא עושה מספיק יח"צ?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

5 עובדות על יחסי ציבור

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח"צ פסיכי – לאייטם בחדשות

תמיר האס נבחר לשופט בצוות הבין לאומי של GWA – הישראלי היחיד בצוות השופטים של IPRA, האיגוד העולמי ליחסי ציבור, שיתכנס באירופה לבחירת מנצחי 2024

יום השואה הבין לאומי: יחסי ציבור vs פרופגנדה. לאנשי יחסי ציבור יש את היכולת להפוך את העולם למקום טוב יותר

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח"צ? כן, יש חיה כזו

יחסי ציבור, יח"צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח"צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה"מ: בזכות עיתון הארץ

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

מרגיש שאתה "עובד" עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין "לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית"

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

לעשות היסטוריה: כך זכינו באוסקר של עולם יחסי הציבור הבין לאומי

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח"צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח"צ?

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

מרסל

6 כללים לאסטרטגיית יחסי ציבור יצירתית

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

האס שבחשיפה

מהלכי יח"צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

גם משרד היח"צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח"צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

חסדי נעמי בסיבאס

גולת הכותרת: העיתון הגרמני החשוב באירופה סיקר את הקמפיין הישראלי לקראת יום השואה הבין לאומי

הוואטסאפ של טובה: חסדי נעמי וצהל פיתחו chatgpt של זכרונות שואה מבוסס בינה מלאכותית

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

the difference between propaganda and PR

דני קושמרו

"אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!" המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

קמפיין השואה: כך עשינו היסטוריה עם עדן בן זקן על אדמת פולין.

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

drill

קייסטאדי קמפיין ליח"צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח"צ ל drill

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל"ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח"צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח"צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח"צ

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה