צרו קשר 0545312376
הבלוג

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

כך תדע אם משרד היח"צ ששלח לך הצעת מחיר - אמין. פוסט שחייבים להכיר

כשרוצים לייצר מותג, תחום יחסי הציבור הוא התחום המשתלם ביותר מבחינת ערך לכסף שלכם – נקודה.

אין אף כלי בתמהיל השיווק שיודע לבנות מוניטין כמו יחסי ציבור וודאי שאין כלי שיודע לייצר ערך כה גבוה בסכום שכאלו. הביטו למשל בתמונה המצורפת בפוסט זה – איילה חסון מראיינת את לקוח משרדנו איגור רבינוביץ מנכ”ל אקיטה , בכתבה שיזמנו בחדשות יום שישי.

סגרתי את הכתבה הזו – בדקה של עבודה.

מה נדרש ממני כמשרד יחסי הציבור כדי לבנות מהלך יח”צ טוב?

את התחקיר לעומת זאת, לפני הכתבה, אודות הנושא בו היא עסקה, עשיתי ב20 שעות עבודה.

למדתי את כל הנישה הספציפית שהלקוח עוסק בה ואחרי שהכרתי אותה התחלתי לחשוב מהסוף – כלומר, בעודי מדמיין את הרגע בוא אני משוחח עם הכתבת התחלתי לבנות לעצמי את המרכיבים שצריך לכתבה והשאלות שהוא ישאל – וזאת בכדי להפוך את החשוב, למעניין. עבור הכתבת.

כלומר, כדי להגיע לנקודה שאני סוגר כתבה עם אחת מנשות התקשורת החשובות בישראל בדקה אחת – הייתי צריך להשקיע 20 שעות מחקר וחשיבה. כתבה בחדשות סוף השבוע היא לרוב כתבה יחסית ארוכה ובמונחי עלות זמן אוויר מדובר על עשרות אלפי דולרים, במונחי שווי תדמית מדובר במאות.

אל תטעו כל מקרה לגופו אבל במקרה האישי שלי אני מאמין גדול בעבודה מדויקת ומסודרת – הרבה יותר קל לייצר מהלכים גדולים כשעושים תחקיר מדויק ומגיעים לכתבים מוכנים, אחרת לוקחים סיכון שיש סיפור מעולה ביד ולא יודעים איך להציג אותו לכתב – פספוס גדול. ואז עוברים מלא כתבים שמנפנפים את איש היחצ כי לא הציג את הסיפור טוב. רוב המשרדים אמנם מעדיפים לעבוד בצורה שנותנת תיעדוף למהירות על פני דיוק ולדעתי אין ספק שמדובר בדרך לא יעילה שמבזבזת המון זמן בדרך – אבל כל אחד בשלו אני מניח.

מה נדרש מלקוח של משרד יחסי ציבור  – כדי ליהנות ממהלך יחסי ציבור טוב?

אבל מה באמת הייתי צריך מהלקוח כדי לעשות זאת? שייתן לי במשך שבועיים וחצי לפחות  – לעשות את עבודתי. כדי לעשות עבודה מדויקת צריך לחשוב רבעון קדימה וללכת אחורה בחשיבה וכך לבנות את המהלכים והצעדים שנדרשים להם.

כלומר, אם אני רוצה להגיע לתוצאה מסוימת יש ללכת אחורה ולתהות מה צריך לקרות כדי להגיע אליה. הדבר דורש זמן חשיבה, זמן לאיתור מידע, זמן לכתיבת טקסטים מראש (כדי ליזום תקשורת ולא להיות במצב של תגובה) , זמן לשינוי תכנית תקשורת תוך כדי תנועה – בקיצור, עבודה נכונה ביחסי ציבור כשאין מדובר בקמפיין בזק לרוב מצריכה מספר שבועות של יצירת חומרים ותכנון, בהם אין הופעות  תקשורת.

כיצד נדע אם איש יחסי הציבור אמין?

כדי לייצר את כל מה שכתבתי מעלה נדרש דבר מאוד פשוט מהלקוח – סבלנות. אל תטעו זה לא מובן מאליו ודאי עם לקוחות שמעולם לא התנסו ביחסי ציבור וודאי כשמדובר בתחום שסובל מתדמית מוזרה. רוב האנשים לא ממש יודעים מה זה יחסי ציבור הם מבלבלים את זה עם כתבה שיווקית או עם הרעיון שכל מה שאנחנו עושים מבוסס על קשרים ולאו דווקא כישורים. הלקוחות מודדים את כדאיות ההשקעה על ידי ההופעות בתקשורת וככל שאלו אינם קורים בזמן אמת – הם אינם יודעים האם הם מקבלים תמורה לכספם

אמינות של ספק היח”צ שאתם מעוניינים להתקדם עמו – שימו לב לדברים הבאים:

1. אם ספק יחסי הציבור שלכם זרק משפט כמו “וואלה כן, תוך שבוע אני מכניס אותך לכתבה של איזה חצי עמוד בגלובס” למשל, או דוגמא דומה בכל כלי תקשורת – תברחו. כתבים, לא עובדים אצלנו. יש להם עורך שהם צריכים להוועץ עמו ואנחנו לא משלמים להם כסף ולכן אף אחד לא יכול להבטיח לכם הופעה בכלי תקשורת מסוים במסגרת יחסי ציבור

2. אם קיבלתם הבטחה כזו, יש סיכוי סביר שמדובר בתוכן שיווקי ולא ביחסי ציבור (שני דברים שונים וודאי שלא שווים ביעילותם, לטובת היחסי ציבור אין ספק) – זה לא מה שביקשתם, לא מה שחיפשתם. שוב סימן לברוח

3. כשמשרד יחסי הציבור לא מעוניין לתת לכם טלפונים של ממליצים? – כן, זה מעורר חשד

4. כשמשרד יחסי הציבור עמו אתם שוקלים להתקדם לא מציג לכם מגוון דוגמאות להופעות בתקשורת של לקוחות אחרים – זה סימן ללכת

אמינות ספק יחסי הציבור שלכם – כך מתנהל משרד יח”צ אמין

כמו בכל תחום האינטראקציה הבין אישית היא חשובה. וזה סופר דרמטי שתרגישו בנוח עם הבחירה שלכם.

וכן, הספק שלכם אמור להיות חרד לכספכם כאילו וזה כספו שלו ולכן חשוב שתדעו הכל ושהוא יהיה שקוף אתכם ויסביר לכם בסבלנות אודות תחום יחסי הציבור על יתרונותיו ועל חולשותיו. אם מצאתם ספק שהציג לכם את הרקע של תחום יחסי הציבור, הסביר מה אפשר לעשות ומה אולי אפשר לעשות ומה בטוח אי אפשר לעשות. הסביר לכם מה נדרש מכם. הציג לכם את רוח הדברים קדימה.

אם איש או אשת המקצוע אליו פניתם – לא הבטיח לכם מראש הופעה בתקשורת במועד מסוים , נתן לכם הסבר סביר והגיוני (לפי הקריטריונים שלו במקרה זה) ממה מורכבת הצעת המחיר (שנות ותק למשל, תוצאות עבר), אם נתן לכם ממליצים ודוגמאות לעבודה שעשה.

אם כל אלו התגשמו, אז אין ספק שעשיתם חצי דרך – סיכוי טוב שנפלתם על מישהו שאמינות היא נר לרגליו. עכשיו נותר לכם להחליט, האם הוא טוב?  בהצלחה

לעמוד לקוחותינו בתקשורת לחצו פה

  • שחר דביר

    אני מבקשת לגייס כסף לפתיחת בית לחיילים בודדים אשמח אם תצרו קשר

  • ליזה שמעוני

    יחצנות לזמר פון 0537420013

  • hodaya

    Hodaya0098@gmail.com

  • דניאל

    גיוס

  • דן שרון

    שלום מתעניין בפרויקט מימון המונים לkits- חווית נגרות לילדים. https://kits4kids.co.il/ כנסו לאתר שלנו

  • מוטי

    אני מבקש לגייס כספים למען נכה צה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו.

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

5 עובדות על יחסי ציבור

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב פעם מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!