צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

כך תדע אם משרד היח"צ ששלח לך הצעת מחיר - אמין. פוסט שחייבים להכיר

כשרוצים לייצר מותג, תחום יחסי הציבור הוא התחום המשתלם ביותר מבחינת ערך לכסף שלכם – נקודה.

אין אף כלי בתמהיל השיווק שיודע לבנות מוניטין כמו יחסי ציבור וודאי שאין כלי שיודע לייצר ערך כה גבוה בסכום שכאלו. הביטו למשל בתמונה המצורפת בפוסט זה – איילה חסון מראיינת את לקוח משרדנו איגור רבינוביץ מנכ”ל אקיטה , בכתבה שיזמנו בחדשות יום שישי.

סגרתי את הכתבה הזו – בדקה של עבודה.

מה נדרש ממני כמשרד יחסי הציבור כדי לבנות מהלך יח”צ טוב?

את התחקיר לעומת זאת, לפני הכתבה, אודות הנושא בו היא עסקה, עשיתי ב20 שעות עבודה.

למדתי את כל הנישה הספציפית שהלקוח עוסק בה ואחרי שהכרתי אותה התחלתי לחשוב מהסוף – כלומר, בעודי מדמיין את הרגע בוא אני משוחח עם הכתבת התחלתי לבנות לעצמי את המרכיבים שצריך לכתבה והשאלות שהוא ישאל – וזאת בכדי להפוך את החשוב, למעניין. עבור הכתבת.

כלומר, כדי להגיע לנקודה שאני סוגר כתבה עם אחת מנשות התקשורת החשובות בישראל בדקה אחת – הייתי צריך להשקיע 20 שעות מחקר וחשיבה. כתבה בחדשות סוף השבוע היא לרוב כתבה יחסית ארוכה ובמונחי עלות זמן אוויר מדובר על עשרות אלפי דולרים, במונחי שווי תדמית מדובר במאות.

אל תטעו כל מקרה לגופו אבל במקרה האישי שלי אני מאמין גדול בעבודה מדויקת ומסודרת – הרבה יותר קל לייצר מהלכים גדולים כשעושים תחקיר מדויק ומגיעים לכתבים מוכנים, אחרת לוקחים סיכון שיש סיפור מעולה ביד ולא יודעים איך להציג אותו לכתב – פספוס גדול. ואז עוברים מלא כתבים שמנפנפים את איש היחצ כי לא הציג את הסיפור טוב. רוב המשרדים אמנם מעדיפים לעבוד בצורה שנותנת תיעדוף למהירות על פני דיוק ולדעתי אין ספק שמדובר בדרך לא יעילה שמבזבזת המון זמן בדרך – אבל כל אחד בשלו אני מניח.

מה נדרש מלקוח של משרד יחסי ציבור  – כדי ליהנות ממהלך יחסי ציבור טוב?

אבל מה באמת הייתי צריך מהלקוח כדי לעשות זאת? שייתן לי במשך שבועיים וחצי לפחות  – לעשות את עבודתי. כדי לעשות עבודה מדויקת צריך לחשוב רבעון קדימה וללכת אחורה בחשיבה וכך לבנות את המהלכים והצעדים שנדרשים להם.

כלומר, אם אני רוצה להגיע לתוצאה מסוימת יש ללכת אחורה ולתהות מה צריך לקרות כדי להגיע אליה. הדבר דורש זמן חשיבה, זמן לאיתור מידע, זמן לכתיבת טקסטים מראש (כדי ליזום תקשורת ולא להיות במצב של תגובה) , זמן לשינוי תכנית תקשורת תוך כדי תנועה – בקיצור, עבודה נכונה ביחסי ציבור כשאין מדובר בקמפיין בזק לרוב מצריכה מספר שבועות של יצירת חומרים ותכנון, בהם אין הופעות  תקשורת.

כיצד נדע אם איש יחסי הציבור אמין?

כדי לייצר את כל מה שכתבתי מעלה נדרש דבר מאוד פשוט מהלקוח – סבלנות. אל תטעו זה לא מובן מאליו ודאי עם לקוחות שמעולם לא התנסו ביחסי ציבור וודאי כשמדובר בתחום שסובל מתדמית מוזרה. רוב האנשים לא ממש יודעים מה זה יחסי ציבור הם מבלבלים את זה עם כתבה שיווקית או עם הרעיון שכל מה שאנחנו עושים מבוסס על קשרים ולאו דווקא כישורים. הלקוחות מודדים את כדאיות ההשקעה על ידי ההופעות בתקשורת וככל שאלו אינם קורים בזמן אמת – הם אינם יודעים האם הם מקבלים תמורה לכספם

אמינות של ספק היח”צ שאתם מעוניינים להתקדם עמו – שימו לב לדברים הבאים:

1. אם ספק יחסי הציבור שלכם זרק משפט כמו “וואלה כן, תוך שבוע אני מכניס אותך לכתבה של איזה חצי עמוד בגלובס” למשל, או דוגמא דומה בכל כלי תקשורת – תברחו. כתבים, לא עובדים אצלנו. יש להם עורך שהם צריכים להוועץ עמו ואנחנו לא משלמים להם כסף ולכן אף אחד לא יכול להבטיח לכם הופעה בכלי תקשורת מסוים במסגרת יחסי ציבור

2. אם קיבלתם הבטחה כזו, יש סיכוי סביר שמדובר בתוכן שיווקי ולא ביחסי ציבור (שני דברים שונים וודאי שלא שווים ביעילותם, לטובת היחסי ציבור אין ספק) – זה לא מה שביקשתם, לא מה שחיפשתם. שוב סימן לברוח

3. כשמשרד יחסי הציבור לא מעוניין לתת לכם טלפונים של ממליצים? – כן, זה מעורר חשד

4. כשמשרד יחסי הציבור עמו אתם שוקלים להתקדם לא מציג לכם מגוון דוגמאות להופעות בתקשורת של לקוחות אחרים – זה סימן ללכת

אמינות ספק יחסי הציבור שלכם – כך מתנהל משרד יח”צ אמין

כמו בכל תחום האינטראקציה הבין אישית היא חשובה. וזה סופר דרמטי שתרגישו בנוח עם הבחירה שלכם.

וכן, הספק שלכם אמור להיות חרד לכספכם כאילו וזה כספו שלו ולכן חשוב שתדעו הכל ושהוא יהיה שקוף אתכם ויסביר לכם בסבלנות אודות תחום יחסי הציבור על יתרונותיו ועל חולשותיו. אם מצאתם ספק שהציג לכם את הרקע של תחום יחסי הציבור, הסביר מה אפשר לעשות ומה אולי אפשר לעשות ומה בטוח אי אפשר לעשות. הסביר לכם מה נדרש מכם. הציג לכם את רוח הדברים קדימה.

אם איש או אשת המקצוע אליו פניתם – לא הבטיח לכם מראש הופעה בתקשורת במועד מסוים , נתן לכם הסבר סביר והגיוני (לפי הקריטריונים שלו במקרה זה) ממה מורכבת הצעת המחיר (שנות ותק למשל, תוצאות עבר), אם נתן לכם ממליצים ודוגמאות לעבודה שעשה.

אם כל אלו התגשמו, אז אין ספק שעשיתם חצי דרך – סיכוי טוב שנפלתם על מישהו שאמינות היא נר לרגליו. עכשיו נותר לכם להחליט, האם הוא טוב?  בהצלחה

לעמוד לקוחותינו בתקשורת לחצו פה

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

5 עובדות על יחסי ציבור

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

[wpa_toolbar]