צרו קשר 0545312376
הבלוג

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

המותגים בלחץ ובעוד כולם מדברים על המשבר הנוכחי הדבר הנכון הוא לחשוב על היום שאחרי.

כאוס כלכלי, פיטורי עובדים, הפסדי ענק במשק. לחץ, סטרס, עצבים. המדינה בטירוף ואף אחד לא יודע מה עומד לקרות. עולה השאלה מה יעלה בגורלו של תקציב השיווק והפרסום? האם בעת משבר הקורונה יש להפסיק לרכוש מדיה? האם יש לחשוב מחדש על מאמצי השיווק והמכירות בעידן שגם כך אנשים יוצאים החוצה פחות? התשובה המדויקת – תלוי. הרי בכל משבר יש הזדמנויות והמציאות אינה צבועה בשחור ולבן.

קריסת חברות התיירות ופריחת מוצרי הלמידה מרחוק

כך למשל בעוד שעסקי התיירות קורסים יש עסקים אחרים שיכולים לפרוח – מוצרי תוכן מהבית שמהווים תחליף למפגשים פרונטליים למשל. וכפי שאתם כבר יכולים להניח – נייר טואלט למשל. ובכל זאת, אם  כן הייתי צריך להציע פסיקה חד משמעית הייתי אומר – זה הזמן לצמצם בתקציבי רכישת המדיה.

פרסום או יח”צ? התשובה – יח”צ, דווקא עכשיו

קורונה – היום שאחרי: ובכל זאת, מי שיצמצם ברכישת מדיה צריך לזכור שהעובדה שהוא מנסה לעבור את המשבר – אינה מספיקה. במקביל – יש כבר לחשוב על היום שאחרי – אם לא משקיעים בגיוס לקוחות יש להשקיע – בשימור לקוחות.  מבחינה שיווקית אין ספק שיצירת תוכן חי, כזה שמניע את קהל היעד להגיב ולהתייחס או תוכן שמייצר ערך – זה האפיק שצריך לזכרות למרב המאמצים כרגע. ולכן מודעות , באנרים, שילוט חוצות – כל מה שטומן בתוכו “הקאה” חד כיוונית של מסרים קצרים ומדויקים – פחות משמעותי כרגע. בעת זו יש להשקיע יותר מאמץ על תוכן חם, באיכות, בהעמקת מערכת היחסים. כדי שהלקוחות שלכם לא ישכחו אתכם ביום שאחרי.

חברות השיווק פספסו הזדמנות ליחסי ציבור טובים

לאור כל אלו דווקא בתקופה זו אני שם לב לפריחה נקודתית בתחום יחסי הציבור, ואיני מופתע. כולם חרדים שהלקוחות יעלמו להם, כולם רוצים לתקשר איתם – כולם רוצים להיות בשיח אודות הקורונה ולקחת חלק בחשיפה התקשורתית. מי שלא עשה זאת היטב אלו הם רשתות השיווק וחברות הפארם – אלו העלו את המחירים של מוצרי הגיינה דווקא בתקופה שהציבור זקוק לחיבוק החם שלהם   – וחטפו אימפקט תקשורתי שלילי. חייב להודות שזה פשוט מטופש שאף יועץ תקשורת לא אמר ללקוח שלו – “בוא נוציא הודעה לתקשורת שאנחנו מורידים את המחירים של מוצרי הגיינה כמחווה לציבור בעת החירום”. בעיקר מוזר שמלך ה”עוף בשקל” רמי לוי, לא עשה זאת.

שווה לזכור שבכל משבר יש הזדמנות ובעוד שהמשק כולו מבכה על המצב הנוכחי – כבר מעכשיו יש להתכונן לתקופה שאחרי הקורונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים