צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

למה לעאזל המתחרה שלך מופיע בתכניות בוקר, ואתה לא?

זה לא שאתה לא מוכן להתאמץ עבור עצמך ועבור העסק שלך. ואתה לגמרי מוכן להשקיע את הכסף בעסק שלך – כי אתה מאמין בעצמך. פשוט, אתה לא מצליח *לבחור* במה להשקיע את הכסף.

הרי יש כל כך הרבה אפשרויות ואפיקי שיווק -ובתוכם כל כך הרבה אנשי מקצוע וספקים שכולם קוראים לעצמם “מומחים”, ולך נותר – רק לסמוך על תחושת הבטן שלך ולקוות לטוב.

למעשה, לא רק על הכסף אתה מפחד – הרי אם תבחר בספק הלא נכון – תפסיד גם זמן. ואת זה, לא תוכל להחזיר.

אני מבין אותך, בחיי

שיווק לעסק: למה המתחרים מצליחים ואתה לא?

אז, מוטיבציה? יש  לך. חזון? יש לך. כסף להשקיע? יש לך. ומסביבך מלא חברים שהעסק שלהם טס קדימה – פשוט כי הזמן עשה את שלו. הם לא היו מוכנים להשקיע, והצליח להם. ואתה? משתגע.

למעשה, אתה משתגע עוד יותר כשאתה רואה אותם מרואיינים בתקשורת על ידי העיתונאים – ולא מבין איך הכתבים הגיעו אליהם? ואתה בטוח – שלמתחרים שלך יש ים כסף מאבא שלהם, אפילו יותר משלך אחרי שהתאמצת לחסוך, –  והם משלמים לעיתונאים.

חבר, אספר לך סוד – הכתבים לא הגיעו אליהם. והם, גם לא שילמו להם.

הם פשוט היו חכמים מספיק לקחת משרד יחסי ציבור שיטפל בזה:)

וכנראה גם הצליחו לבחור בספק טוב.

 

יחסי ציבור לעסקים וארגונים

אם זיהית עצמך בפסקה מעלה אז ברוך הבא  או ברוכה הבאה ( אכתוב בלשון זכר מטעמי נוחות). הטור הזה בשבילכם – הוא בהחלט יכול להיות הצעד הראשון בדרך החדשה שלכם.

ולא, אל תטעו – זה לא חלום, לא מילים ריקות מתוכן – ולא פנטזיה. זה ממש אפשרי.

במאמר הזה אני לא עומד להתמקד בי כאיש מקצוע אלא בתחום שלי – יחסי ציבור ככלי שיווקי זה כלי שיכול לשנות מציאות של עסק. ולא, אין צורך במיליונים.

ספק טוב יוכל גם להמחיש זאת. כלומר, להמחיש לך בפועל מה הסיכונים, מה הסיכויים, ואיך הוא יוכל לקדם את אותך – מבלי שתשאל את עצמך, רגע, במה אני משקיע בעצם?

וזה כבר טיפ חשוב בשבילך – ספק טוב הוא מי שאחרי שיחה איתו , אתה תבין איך העבודה עומדת להראות.

 

משרדי יחסי ציבור מומלצים – מי שלא משעממים

לפני 13 שנה טיפלתי במכללה לרפואה אלטרנטיבית שביקשה לייצר ביקוש לקורס ברפואה סינית – לכל המשפחה. נשמע כמו משהו משעמם וסטנדרטי  ובאמת לא היה להם ביקוש לזה בהתחלה.

אבל, כשהלקוח סיפר לי ככה “על הדרך” על מקרה בו הילד שאל את אמא “אמא, למה אבא דוקר אותך”, הבנתי שזו הכותרת.

תחשבו, שבעצם כתב מקבל כזו כותרת – אין סיכוי שזה לא יעניין אותו. ואם יעניין אותו ודאי שיעניין את צופיו, שומעיו, או קוראיו. אם כן, שנינו מעט את זוית הסיפור עם הכותרת הזו – והפלא ופלא, סגרנו כיסוי רחב שמספר על קורס דיקור סיני – לכל המשפחה.

מה זה יחסי ציבור?

בטור הזה אשתף אותך בכמה עובדות על עולם יחסי הציבור כדי לנסות ולשקף את היכולת שלו לשנות מציאות של עסקים. אשתדל לתת גם דוגמאות. אמנם, לא ניתן בטקסט להסביר את כל הפוטנציאל אך כן תצא מפה עם הידע שאתה צריך.

 

יח”צ: הכל מתחיל מפסיכולוגיה

אחד מאנשי יחסי הציבור הראשונים בעולם היה בן משפחתו של פרויד. הוא קיבל משימה – לקדם סיגריות ( דוגמא ללקוח שלעולם לא אהיה מוכן לטפל בו) . בזמנו, בערך לפי 50 שנה פלוס – רק גברים עישנו.

כלומר, אנחנו מדברים על קהל יעד ענקי שעדיין לא גרמו לו לפתוח את הארנק – מכרה זהב.

איש יחסי הציבור הביא כמה עשרות נשים נאות לטקס האוסקר ובזמן שהכתבים והצלמים גם כך נוכחים במקום – אמר לכולן להדליק סיגריה בשעה מסוימת – ביחד.

וכך, הושק המהלך הראשון בקמפיין  – עשרות נשים בבגדים יוקרתיים צולמו מעשנות בכניסה לאוסקר היו הכותרת של העיתונים ביום למחרת והחדרת הנורמליזציה של העישון בקרב נשים – החלה.

 

יחסי ציבור יצירתיים: הכלי שיכול לגרום לעסק קטן להתחרות מול הגדולים

ביחסי ציבור – בין אם מדובר במהלך מתוחכם או פשוט – לא עובר כסף בין כתבים לאנשי יחסי ציבור כך שכל מה שמקדם את הלקוח הוא אותנטי.

הבנתם את הפואנטה? כך גם אתם יכולים ליהנות מעולם יחסי הציבור ולקבל חשיפה שתקדם אתכם.

הפעילות שלנו נוכחת בכל כלי תקשורת – מעיתוני הבוקר ועד לאתרים ומהדורות החדשות.

אנחנו בעצם סוחרים בזמן ובמידע עם הכתבים וכולם מרוויחים ואת התשלום שלנו לעולם לא מקבלים מכלי תקשורת אחרת זה לא יחסי ציבור אלא  – תוכן שיווקי. התשלום שלנו מגיע מכם – הלקוחות.

נתי יעקובי

עלויות יחסי ציבור

העלויות של שירותי יחסי ציבור נעים בין אלפי שקלים לאלפי דולרים. זה תלוי בפרויקט.

כך או כך כשאני שומע על ארגון או עמותה או עסק בינוני שרכשו כתבת תוכן שיווקי ב20 אלף שקל או פרסמו באנרים ומודעות בזמן שבסכום כזה הם יכולים לקבל חודשיים שלוש של עבודת יחסי ציבור בהם יקבלו לפחות כ8 כתבות – אני משתגע.

יחסי ציבור: ההבדל בין תוכן שיווקי וכתבה ממומנת לעומת יח”צ

יחסי ציבור , דוברות, ייעוץ תקשורתי, משרד ייעוץ אסטרטגי, יחצנות. יש כל מיני שמות לתחום הזה כאשר בכולם – לא עובר כסף בין איש יחסי הציבור לכתב. הם מחפשים מידע, ואין להם מספיק זמן – ואנחנו מספקים את המידע, וחוסכים להם זמן. אנחנו נפגשים באמצע.

כתבה ממומנת, כתבה פרסומית, תוכן שיווקי ועוד כל מיני שמות . אלו פרסומת לכל דבר.

כשאתם רואים כתבות עם משפט למעלה או למטה שכתוב “בשיתוף עם”  וכדומה – מדובר בכתבות שנרכשו בכסף. בכלי תקשורת גדולים מדובר ב20 אלף +מע”מ ובערך עוד 1000 ₪ עבור הכתיבה.

ואלו – לא יחסי ציבור .יתרה מכך – תוכן שיווקי גם לא מייצר אפקטיביות זהה כמו יחסי ציבור.

 

יחסי ציבור: למה זה טוב וכמה זה אפקטיבי

ליחסי ציבור אפקט פסיכולוגי – אישור שהמותג אמין ואותנטי. מאחר וקיבל בעצם את “האישור ” של התקשורת.

בתקופתנו – לכולם נמאס מצביעות ודברים מזוייפים –ולכן כתבות רגילות מקבלות את התוקף השיווקי החזק ביותר

ביחס להוצאה – יחסי ציבור זה הכלי הזול ביותר כי עבור ריטיינר ממוצע של 7500 ₪ בחודש אתם אמורים לקבל מספר כתבות כל חודש. מהופעות בחדשות ותכניות בוקר ועד גלובס ynet וכו

ליחסי ציבור יש את הכוח לייצר ביקוש מיידי ובנוסף, מדובר בכלי היעיל ביותר לבניית מוניטין לטווח הארוך

המלצות לבחירת משרדי יחסי ציבור המובילים

תחום יחסי הציבור פוגש כמעט כל קטגוריה: יחסי ציבור לעמותות, יחסי ציבור לסטארטאפים, יחסי ציבור לעסקים קטנים, יח”צ לעורך דין ועוד ועוד – כולם מסתייעים ביועצי אסטרטגיה תקשורתית ומשרדים לייעוץ תקשורתי – ולא בכדי.

הרי בעולם בו יש כל כך הבה אפשרויות לעסקים משיווק במדיה חברתית ועד קידום אתרים , פרסום רגיל ועוד – אתם חייבים לבחור.

אל תטעו, הדברים אינם שחור ולבן , ולא פעם כשהגיע אלי לקוח אמרתי לו – אל תיקח יחסי ציבור, אם לדוגמא הוא היה קטן מדי:

הרי גם אם אייצר לך ביקוש רב – לא תוכל להכיל אותו, ולכן שווה לך להמתין קצת ולגדול. ובכל זאת, במונחים של השקעה מול תוצאות – מדובר בכלי השיווקי היעיל ביותר

יועצי התקשורת המובילים צריכים להיות יצירתיים

אם מי שמולכם אמר להם “כן בטח אני יכול להכניס אותך לחדשות ולאן שתרצה, ומהר” – זה הרמז הראשון שלכם לעצור את הפגישה וללכת. יחסי ציבור זו עבודה לכל דבר – אנחנו לא מבקשים טובות מכתבים, לא מתחננים, ולא משלמים. אנחנו ממלאים להם אינטרס.

ולפעמים מה שיש לנו להציע פחות מתאים.

כלומר – אנחנו לא יודעים במאה אחוז מראש מה עומד לקרות ולכן מי שטוען כך הוא בעייתי.

בקשו לראות עבודות מהעבר של המשרד , אתם בהחלט יכולים גם לשאול אודות המהלכים שבוצעו כדי לזהות חשיבה מאחורי. בקשו גם המלצות

יצירתיות: תפקידו של משרד יחסי ציבור זה לחדש את הלקוח כל הזמן. אל תטעו, אנחנו לא משקרים לכתבים ופה יושבת היצירתיות. כדי שניתן יהיה לבנות אתכם כמותג נדרשים כמה חודשי עבודה לפחות, וחשוב שתבחרו במשרד יחסי ציבור שיודע להמציא את הגלגל אם צריך

 

רוצה לראות דוגמאות של לקוחות בתקשורת? לחצו פה

 

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

5 עובדות על יחסי ציבור

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

[wpa_toolbar]