לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

שובר מיתוס: למה כתבי הטכנולוגיה הם לאו דווקא הכתובת לחשיפה עבור סטארטאפים?

בכל משבר טמונה הזדמנות והאתגר הוא לאתר את ההזדמנות ולהבין מה עושים איתה. בעת הקורונה חברות רבות מקפיאות את הפעילות השיווקית אך עולה השאלה – איזה מהפעילויות יש להקפיא – ואיזה לא. יחסי ציבור זה אחד הכלים שפחות נכון להקפיא שכן מדובר בכלי משמעותי ואינו יקר שמאפשר קשר דו צדדי מול קהל היעד, זאת להבדיל מרכישת מדיה של מודעות שמציעות “למסור מידע” ובנויות על רעיון של מסר קצר ומהיר.

יחסי ציבור לסטארטאפים או שיווק דיגיטלי?

פעמים רבות שמגיע אלי מיזם טכנולוגי או סטארטאפ ומבקש לקבל מידע על יחסי ציבור אני מבין שהמידע עמו הגיע היזם, לוקה בחסר. כלומר, על בסיס השאלות אותן הוא שואל אני רואה שהם פשוט לא שואלים את השאלות הנכונות. הסיבה לכך בין היתר היא שהם מגיעים מתרבות שיווקית מדויקת של השקעה ומדידה. ביחסי ציבור זה פחות נכון לנהוג כך כי כתבה אחת בטלוויזיה יכולה לייצר בוסט של פניות – אבל אי אפשר למדוד אותן באמת. ומכאן עולה השאלה, מה עדיף? יח”צ או דיגיטל?

אם כן, ראשית אומר לכם שאם התקציב קיים בנמצא אזי שלבטח – גם וגם. כל אחד למטרות שונות. יחסי ציבור הם כלי דרמטי בבניית מוניטין והזרמת לידים, ושיווק דיגיטלי מסייע נהדר בסינון של לידים. כמו כן, כמובן, תלוי במוצר – האם אתם B2B או B2C .

כמובן, לא אוכל להיות מדויק מ בפוסט אחד אודות הסוגיה איך עושים יחסי ציבור מדויקים מבלי לבחור סטארטאפ ספציפי כסיפור מקרה אבל אם הגעתם לפגישה עם משרד יחסי ציבור והוא החל לשאול אתכם שאלות כמו אלו שאני מציג פה – אתם כבר יכולים להיות רגועים שהגעתם למקום טוב, יחסי ציבור זה כלי – לא מטרה. ולא פעם יכול להיות שהכלי הנכון עבורכם זה אחד מהכלים שמשיקים ליח”צ במידה ויש לבחור.

איך עושים יח”צ וכתבות לסטארטאפים – לא רק הטכנולוגיה!!

כמו בכל פעילות יחסי ציבור – העיתונאים מחפשים סיפור, כי בעצם אנחנו והם סוחרים במידע ובזמן. המטרה שלהם זה להשתמש בנו אנשי יחסי הציבור בכדי לחסוך לעצמם זמן ולקבל את המידע הכי שווה הכי מהיר והכי בלעדי. אם כן, עולה השאלה, מה הוא סיפור תקשורתי ואיך מייצרים כזה?

ברירת המחדל; כל מה שקשור לתחילת המיזם שלכם. הזוית הטכנולוגית יכולה להיות סיפור,או הזווית האישית או הזווית העסקית:

טכנולוגיה: המצאתם טכנולוגיה חדשה – זה שווה אייטם. האם זה יהיה אייטם בכלי תקשורת אחד? בכמה? תלוי בטכנולוגיה ותלוי בכם. כמה תזרמו עם איש יחסי הציבור או פחות

זווית אישית: הטכנולוגיה שפיתחתם באה לתת מענה לבעיה אישית שנתקלתם בה – הנה, כבר יש סיפור נוסף

זווית עסקית: עבדתם מהמוסך בבית? הנה תשתית לסיפור נוסף

טכנולוגיה – אחרי ברירת המחדל: אחרי שחשפנו את הפעילות עולה השאלה “מה עכשיו?”  איש יחסי ציבור טוב ייקח חלק בחשיבה על המוצר עצמו אפילו אודות כל פיתוח שתפתחו שווה להתייעץ עמו, שכן יכול להיות שתייצרו אחלה פיתוח אבל יש הבדל בין להיות יעילים לבין להיות יעילים ועל הדרך לייצר “טוויסט” קטן בפיתוח עצמו שמגיע ממוחו של איש יחסי הציבור שלכם – כי הטויסט עצמו יכול לייצר סיפור או יחסי ציבור. למשל: הטכנולוגיה שלכם אוספת מידע – אבל אם הכלי הזה שאוסף מידע יכול לייצר פילוחים שונים הוא כבר יכול לייצר הרבה יותר כותרות. כך שבמידה והפילוח אינו דרוש מאמץ – שווה לשלבו ככלי טבעי כבר בהתחלה

לקוחות מרוצים שפתרתם להם בעיה – יכולים לייצר יחסי ציבור

יחסי ציבור לסטארטאפים: אל תהיו רובוטים

שימו לב – הנהר המדמם של אנשי יחסי הציבור הוא הזמן של העיתונאים – סטארטאפים רבים יודעים לדקלם את שמם של כתבי הטכנולוגיה כי ראו אותם באיזשהו כנס לבושי חליפה  ומאז הם חושבים שהם BFF ,אבל כמוכם יש עוד מאות – כלומר – כולכם מתחרים על אותו דבר. ולכן, במשרד שלנו חושבים אחרת:

אנחנו ממפים את הפוטנציאל התקשורתי של החשיפה ו”מרגישים” את הסביבה (איזו מילה מעצבנת עבור אנשים שאוהבים למדוד דברים אה?:) – לא פעם הדבר הנכון עבור הלקוח זה “להוציא” אותו מהמגרש הטבעי בו הוא אמור לקבל את החשיפה – ואז, בעצם הצלחנו לייצר זירה נטולת תחרות וכבר לייצר בידול מול הכתבים.

למשל – אם המיזם שלכם משנה את הלייף סטייל של הלקוחות אז מדוע להתחיל כמו רובוט לעבור מול כתבי הטכנולוגיה כשאפשר להתחיל עם כתבי הלייף סטייל, ובנתיים לייצר סקרנות מצידם של הכתבים הטכנולוגים – ובכך, שהם יתחרו על הזמן תשומת הלב שלכם –במקום שאנחנו נתחרה על שלהם. אז – אל תהיו רובוטים.

כן, אנחנו ממש טובים במה שאנחנו עושים. וכן, אם מישהו אחר נתן לכם את הטיפ הזה אז או שהוא קרא אותו פה – או ששווה לכם לעשות איתו עוד פגישה. בתמונה – מנכ”לית פייסבוק אלופים ביצירת סיפור – באירוע שיזמו בחברה בעקבות הקמפיין שלנו שהגיע עד לעיניים של הבכירים ביותר בעמק הסיליקון. בהצלחה:)

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור איך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

5 עובדות על יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר