לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

ספורט זה בריא - האם הועד האולימפי לוקח אחריות על בריאותינו כשהוא מאפשר להשתמש בסמל שלו למותגים המסחריים?

כולם אוהבים לדבר אחריות תאגידית אך נראה שגם לה יש גבול. הוא בדרך כלל מבוסס פוליטיקה או כשהתאגיד נדרש לוותר על משהו שהוא באמת משמעותי עבורו. לצד המונח הדרמטי הזה בואו נדבר גם על “שיווק מוסרי”, מונח משיק שהמצאתי בזה הרגע אע”פ שאני בטוח שלא המצאתי את הגלגל כי כל מונח אפשר למצוא בגוגל.

 

להיות איש יחסי ציבור – מוסרי

מה שיפה ביחסי ציבור זה שאיש מקצוע ראוי אף פעם לא משקר, אך אינו צריך לספר את כל האמת. אני מכיר כמה מהלכים שהוכתרו כמבריקים בעוד שאני יודע שבוססו על שקר. עזבו את הנושא המוסרי – מבריק זה לא, מביך כן. לפני שנדבר על הסיכון שנלקח בשם הלקוח – מה מבריק בלשקר?

 

אחריות וערכיות בעולם שיווקי

כל מקרה, בואו נחזור לשיווק מוסרי ולאחריות של תאגיד – האם המונח הדרמטי הזה לא תופס גם למהלכים השיווקיים? כלומר, זה נחמד ויפה לתרום כסף או לשלוח את העובדים לעשיה חברתית אבל מה עם מהלכים שעולים במחלקת השיווק – ובסופו של דבר מחליטים להימנע מהם. לא כי הם לא יעילים – אלא, כי הם לא מוסריים.

יתרה מכך, בואו נגיד שיש אפילו מקום להתווכח על המוסר – ובכל זאת, ההיגיון נוטה לכך שהם יותר לא מוסריים מאשר כן מוסריים.

הקורונה הקפיצה את החשיפה לחולי ומכאוב ומותגים  חוגגים.

מאז הקורונה עולם החולי והרפואה זוכה לבמה רחבה. הן מבחינת הסיקור הן מבחינת המשווקים. פתאום כל אחד הפך למטפל וצצים כל מיני פתרונות רפואיים לחולי וכאב שכולם “מבוססים טכנולוגיה” ש”נבדקה מחקרית” ולאו דווקא הוכחה מחקרית או כזו שמבוססת על “אלפי מחקרים” וכו וכו ובלה בלה.

אלו, עוקפים את כתבי הבריאות באמצעות כתבי הלייף סטייל או תוכן שיווקי ובגדול משווקים טיפולים שיעילותם עולה בספק. אם יצא לכם אי פעם לגעת בנושא של כאב כרוני לעומק אתם כנראה מכירים את המציאות הבאה:

1.עולמם של הרופאים שונה לגמרי מעולמם של המטפלים. המון רופאים מצהירים שאינם יודעים לטפל בכאב בהליך אסטרטגי אלא רק בהליך כירוגי.

2.כאב לא מעיד על נזק ונזק לא מעיד על כאב. אך אם חטפתם חבלה דרמטית או אחרי תאונה התגובה הדרמטית במוח משנה את היחס לכאב ופתאום כל אי נוחות עלולה להתפרש כמכאיבה ולהכניס לחרדות.

כך למשל תוכלו למצוא המון אנשים עם אותה פריצת דיסק – אך עם תגובות שונות. לאחד כואב לשני לא כואב ולשלישי כואב אך הוא עדיין עושה הכל כי האופי שלו אינו קטסרופלי, הוא גמיש וכו. כאמור, מדובר על עולם שלם עם גישות שונות אך יש הסכמה רחבה שכאב אינו מצב של פגיעה ברקמה בלבד – אלא התייחסות ופרשנות על בסיס האופי. איך כל זה קשור לשיווק מעבר להקדמה? ובכן:

אחד מהתכשירים הבולטים בתחום הכאב (בולטים מבחינת נוכחות במדיה – ולא בהכרח באמצעות יחסי ציבור שם קיימים מסנני תוכן כמו כתבים, אלא בעולם התוכן השיווקי) זה מכשיר של חברה שהצליחה להגיע להסכם עם הועד האולימפי ולשלב את המותג – על המכשיר שלה. למעשה בידיעה מאתר וואלה נכתב בעבר “הוועד האולימפי השיק מכשיר לייזר להקלה בכאבים”

ובכן, אם לא הועד השיק אלא עשה הסכם שיתוף פעולה מה הוא קיבל תמורת השימוש בסממן של הועד האולימפי? איזה מחקרים הוצגו ? מה מחויבים הספורטאים שלנו לומר או לא לומר בהקשר זה? האם הנהלת הועד לוקחת אחריות על תוצאות או אי תוצאות? מה היא מהימנות המחקרים עליהם מבוסס המכשיר? האם במידה ונפנה לוועד הם יענו לנו שמדובר בשיתוף פעולה ואינם יכולים להתייחס לטיב התוצאות? ובמידה וכך יהיה – למה עשו את המהלך?

 

היסטוריה של מסחור מותג האולימפיאדה

לסמל של האולימפיאדה יש היסטוריה בכל הקשור לנכונות שלו להתמסר למותגים וכך גם היה עם התינוק של במבה. רוצים לשווק  מוצר שאינו בריא – באמצעות מותג שמייצג בריאות? האם מישהו ימליץ לספורטאים שלנו לאכול רק במבה?

אל תטעו, יבוא חוקר ויגיד שבמבה זה הדבר הכי בריא לעולם. למשל יציג מחקר על “אוכל מנחם”, שמשפר את מצבנו הרגשי ומי שאוהב במבה זה ישפר את מצבו ולכן זה בריא”, יצירתי משהו? כך גם בעולם הכאב – כשלמישהו כואב והוא מאמין במשהו, יש סיכוי סביר שהמשהו הזה יסייע לו גם בלי היתכנות קלינית. לכן זה טריקי. מה גם שלתכשירים הללו יש כל מיני גיבויים של אוניברסיטאות מחול שאני מניח שכל מי שרוכש אותם לא באמת קורא את המחקרים.

הופעה ברפי קרסו – לא יחסי ציבור

כמו כן למכשירים הללו מלווה קמפיין עם כל מיני קבצי וידאו ואייטמים שהופיעו אצל רפי קרסו – סתם שתדעו שאני בתור איש יחסי ציבור לא פונה לתכנית של קרסו כי מה שנדרש זה כסף . איזה יופי שאפשר לבנות לגיטימציה למותג באמצעות כסף. אותה טענה תופסת גם אם מדובר במכשירים שאינם חדשים בשוק

לאחרונה הגיע אלי שחקן בתחום הכאב עם טכנולוגיה שמגובה ב “אלפי מחקרים”, בשניה שאמר אלפי מחקרים שלחתי אותו לדרכו כי אין מוצר בעולם שהוא מספיק מרתק כדי שיעשו עליו אלפי מחקרים ויתרה מכך אם כן, כנראה יש ויכוח אמיתי סביבו.

נכון שיש מכשירים שעובדים ויש כאלו שהוכח ש הם “יכולים” לעזור (לא באמת הוכחה אמיתית) אך אם תשאלו את הפזיוטרפיסטים על מכשירי הלייזר הללו סביר שרובם יגחכו. אם כן, בתור מי שעוסקים בתחום השכנוע, גם אם זה חוקי – זה לא אומר שזה נכון לקדם כל דבר. כי אנשים חולים או אנשים שכואב להם יעשו כל דבר כדי לשפר את מצבם – אז בפעם הבאה שתתבקשו לקדם משהו שאתם לא יכולים להוכיח את אי היתכנותו אך לא יכולים להוכיח את היתכנותו האבסולוטית, תחשבו שוב

אגב, זה מעט מאתגר למצוא תכנים על המכשיר הזה באתר של הועד האולימפי – עולה השאלה – מדוע. כשמוצגים רשמית הספונסרים ונותני החסות שלו – הוא לא מוצג שם. פניתי למשרד הבריאות שיבדקו את הנושא

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

5 עובדות על יחסי ציבור

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

מרגיש שאתה “עובד” עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?